Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

„Kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”

O Kampanii

„Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” to ogólnopolska kampania, która ma zachęcić Polki i Polaków do częstszego spożywania kaszy i wprowadzenia jej na stałe do codziennej diety całej rodziny.

Przyczyny kampanii

Produkty zbożowe stanowią istotny element diety każdego z nas. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami, powinny zajmować ¼ talerza, podobnie jak produkty będące źródłem białka, natomiast połowę naszego talerza powinny stanowić warzywa i owoce. Powinniśmy codziennie spożywać co najmniej 3 porcje pełnoziarnistych produktów zbożowych. Porcja to 30 g kaszy czy makaronu przed ugotowaniem lub 30 g pieczywa (około 1 kromka).
Niestety, często osoby na diecie rezygnują w pierwszej kolejności z pieczywa, mąk i kasz. To duży błąd, gdyż ubogie w produkty zbożowe posiłki nie zapewniają organizmowi odpowiednich wartości odżywczych, a co za tym idzie, nie są w pełni zbilansowane i mogą wpłynąć na pogorszenie stanu naszego zdrowia.

Motyw przewodni IX edycji kampanii:
„Z kaszą przez Polskę”

W IX edycji kampanii udajemy się z kaszą w podróż po… Polsce, a konkretnie – po jej regionach. Opowiadamy, jakie dania z kaszą gościły kiedyś na naszych regionalnych stołach. Przedstawiamy tradycyjne potrawy z różnymi odmianami kasz. Pokazujemy lokalne przysmaki kaszowe w nowej odsłonie i wariantach, ze szczyptą nowoczesności. Wszystko po to, by przypomnieć o regionalnym dziedzictwie kulinarnym w Polsce, którego częścią jest kasza i różne jej odmiany.