Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

„Kasza na stół, na zdrowie, na co dzień”

O Kampanii

„Lubię kaszę – kasza na stół, na zdrowie, na co dzień” to ogólnopolska kampania, która ma zachęcić Polki i Polaków do częstszego spożywania kaszy i wprowadzenia jej na stałe do codziennej diety całej rodziny.

Przyczyny kampanii

Produkty zbożowe stanowią istotny element diety każdego z nas. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami, powinny zajmować ¼ talerza, podobnie jak produkty będące źródłem białka, natomiast połowę naszego talerza powinny stanowić warzywa i owoce. Powinniśmy codziennie spożywać co najmniej 3 porcje pełnoziarnistych produktów zbożowych. Porcja to 30 g kaszy czy makaronu przed ugotowaniem lub 30 g pieczywa (około 1 kromka).
Niestety, często osoby na diecie rezygnują w pierwszej kolejności z pieczywa, mąk i kasz. To duży błąd, gdyż ubogie w produkty zbożowe posiłki nie zapewniają organizmowi odpowiednich wartości odżywczych, a co za tym idzie, nie są w pełni zbilansowane i mogą wpłynąć na pogorszenie stanu naszego zdrowia.

Motyw przewodni VIII edycji kampanii:
„Kasza w diecie dzieci – zdrowie i smak w jednym”

VIII edycja kampanii poświęcona jest kaszy w diecie dzieci, szczególnie gryczanej, jęczmiennej i jaglanej, które najrzadziej są przez nie spożywane. Mówimy o zaletach kasz w diecie najmłodszych oraz ich znaczeniu dla rozwoju młodego organizmu. Podpowiadamy, jak wprowadzać kasze do jadłospisu maluchów i jak zachęcać je do jedzenia dań z kaszą. Proponujemy przepisy na dania dla dzieci z uwzględnieniem kaszy jako kluczowego składnika potrawy i zachęcamy do serwowania im kaszy w różnych rodzajach potraw.

Organizator kampanii

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.